HBO   |   Maximaal €5009   |   Schaal 10   |   Regulier   |   Vast   |   36 uur | Solliciteer (t/m 30-9-2023)

Wat is voor een Consulent Informatie management nu leuker dan bijdragen aan een gezonde toekomstbestendige organisatie? Wat dacht je van bijdragen aan vier organisaties tegelijkertijd? Drie gemeenten en een samenwerkingsverband met elk hun eigen speerpunten en ambities kunnen straks op jouw deskundig ondersteuning rekenen. Dynamiek, uitdaging en afwisseling gegarandeerd!

Wie zijn wij?

De GRSA2 werkt in een samenwerkingsverband voor de gemeenten Cranendonck, Valkenswaard en Heeze-Leende. We bundelen hiermee onze krachten en zorgen hierdoor voor meer efficiency en een optimale dienstverlening op het gebied van advies en beleid, administratie en belastingen, techniek en gegevens, ondersteuning bestuur/organisatie én werk en inkomen. Met collega’s afkomstig van de drie gemeenten en een aantal nieuwe collega’s bouwen wij samen aan een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening voor de drie gemeenten.

Hoe werken wij?

Binnen onze organisatie werken we met plezier, trots en enthousiasme voor onze klanten. Onze kernwaarden dragen we uit door samen sterk te staan, waarderend betrokken te zijn, een deskundig resultaat te leveren en durven te vernieuwen. Samen willen we bouwen aan een organisatie en een samenwerkingsverband waar medewerkers trots op zijn en met plezier werken.

Wat kunnen wij je bieden?

Wij bieden je veel vrijheid en flexibiliteit in werkinhoud, werkomstandigheden en werktijden. Je krijgt de ruimte om mee te denken en nieuwe werkwijzen vorm te geven. Daarnaast heb je de kans om je kennis te verbreden doordat je met verschillende mensen uit verschillende organisaties samenwerkt. We ondersteunen je hierin ook graag bij je verdere ontwikkeling.

Wat ga je doen?

Je komt in het team Informatie Management (IM) binnen de afdeling Informatisering en Automatisering. Het cluster DIV (Record management) is ook onderdeel van deze afdeling. Als Consulent/adviseur Record management sta jij aan de lat om de (digitale) dienstverlening naar een hoger niveau te tillen en daarover te adviseren. Je bent met je collega's aan zet voor het borgen van duurzame toegankelijkheid; Overheidsorganisaties moeten hun informatie duurzaam toegankelijk te maken en houden. Dit houdt in dat de informatie goed vindbaar, toegankelijk, doorzoekbaar en betrouwbaar is. Het functie omvat dus eigenlijk alles wat met informatie te maken heeft, dus ook hoe collega's die die informatie genereren, hoe die informatie wordt opgeslagen, wat er uiteindelijk mee gebeurt en hoe het wordt gearchiveerd. Binnen de GRSA2 overheid wordt continu gewerkt aan het duurzaam toegankelijk maken en houden van informatie en hierbij spelen informatiesystemen en de digitale transitie een grote rol.

Wij werken vanuit een visie, met als belangrijkste speerpunten Digitale dienstverlening, De hybride werkomgeving en Data gedreven werken. We werken zaakgericht en digitaal samen. Daar speelt het IM team, samen met jou, een adviserende en leidende rol in. Je krijgt de ruimte om te sparren, kennis te delen, aan projecten te werken en jezelf verder te ontwikkelen.

  • Als consulent/adviseur geef je de managers en medewerkers van de gemeente gevraagd en ongevraagd advies en ondersteuning op het vlak van informatiemanagement met de specialisatie; duurzame toegankelijkheid van onze informatie, archivering en verantwoording.
  • Je hebt een spilfunctie bij duurzame toegankelijkheid van informatie. Je kunt het belang van daarvan ook makkelijk uitleggen aan zowel medewerkers als bestuurders.
  • Je zorgt dat de wettelijke taken worden gewaarborgd en uitgevoerd. Bijvoorbeeld door verantwoording van archiefbeheer aan college en raad o.b.v. bijv. de KIDO en Gemma normen.
  • Je bent kennishouder en volgt de ontwikkelingen tav Wetgeving in kader van digitale toegankelijkheid (bijv. WOO).
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de inrichting van de informatiehuishouding op basis van procesmodellering. Bijvoorbeeld door het adviseren bij het beheer van de zaaktypecatalogus, de i-Navigator en in zaaksysteem. Je weet deze aanpak ook te verbinden aan andere kernapplicaties, zoals bijvoorbeeld de applicaties voor zorg en omgevings domein.
  • Je levert een bijdrage als projectmedewerker aan projecten.

Wie ben jij?

Je bent ondernemend en hebt bij voorkeur kennis en ervaring met gemeentelijke processen, proces optimalisering en digitalisering. Als consulent ben je dienstverlenend naar de organisatie en je adviseurs. Ook ben je continu op zoek naar de vraag achter de vraag, je bent nieuwsgierig en blijft doorvragen. Je staat stevig in je schoenen en bent een echte team player en sparringpartner voor je collega’s.

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur ervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeente of overheidsorganisatie. Je hebt ervaring met zaakgerichtwerken.
  • Je bent in staat om vanuit een breder perspectief naar vraagstukken te kijken.
  • Je bent nieuwsgiering, verbindend en innovatief.
  • Daarnaast bevat je een voldoende doorzettingsvermogen om het vakgebied onder de aandacht te houden en de voordelen uit te dragen

Wat bieden wij?

Binnen onze organisatie werken we met plezier, trots en enthousiasme voor onze klanten. Daarbij vinden wij klantgerichtheid, kwaliteit, integraliteit en efficiëntie erg belangrijk.

Wij bieden je veel vrijheid en flexibiliteit in werkinhoud, werkomstandigheden en werktijden. Je krijgt de ruimte om mee te denken en nieuwe werkwijzen vorm te geven. Je werkt vanuit de GRSA2 voor een of meerdere organisaties (de verschillende gemeenten en/of de GRSA2 zelf). Samen willen we bouwen aan een organisatie en een samenwerkingsverband waar medewerkers trots op zijn en met plezier werken.

De brutobeloning per maand bedraagt maximaal € 4.537 / €5.009 (schaal 9/10 salarispeil januari 2023). De beloning is afhankelijk van aantoonbare kennis en ervaring.    

Daarnaast hebben wij uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals opleidingsmogelijkheden, werkgeversbijdrage ziektekostenpremie en een individueel keuzebudget wat je kan besteden aan diverse doeleinden zoals een kilometervergoeding, extra verlofdagen of een fiets. Je krijgt een tijdelijke aanstelling van één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. Je bent welkom op een van de 3 gemeentehuizen en kunt ook werken vanuit huis.

Solliciteren/vragen?

Is dit écht iets voor jou? Solliciteer dan nu! Stuur je motivatie en CV via www.werkeninzuidoostbrabant.nl. Voor meer informatie over deze baan en/of een vrijblijvende kennismaking met een kopje koffie, bel of app je met Lonne Richie 06-31938239 of lonne.richie@a2samenwerking.nl.

Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met het HR-Loket, telefoon: 040-2083737 of e-mail: HRloket@a2samenwerking.nl.