Medewerker Interne Controle
MBO | Maximaal €4052 | Schaal 8 | Regulier | Vast | 36 uur
De A2 Samenwerking Gemeenten werkt in een samenwerkingsverband voor de gemeenten Cranendonck, Valkenswaard en Heeze-Leende. We bundelen hiermee onze krachten en zorgen hierdoor voor meer efficiency en een optimale dienstverlening op het gebied van advies en beleid, administratie en belastingen, techniek en gegevens, ondersteuning bestuur/organisatie én werk en inkomen. In onze organisatie werken wij, met een grote mate van flexibiliteit, aan mooie uitdagingen in een leerzame werkomgeving, waarin we mooie resultaten behalen met elkaar in een prettige, collegiale samenwerking.
Wat kunnen wij je bieden?
Wij bieden je veel vrijheid en flexibiliteit in werkinhoud, werkomstandigheden en werktijden. Je krijgt de ruimte om mee te denken en nieuwe werkwijzen vorm te geven. Daarnaast heb je de kans om je kennis te verbreden doordat je met verschillende mensen uit verschillende organisaties samenwerkt. We ondersteunen je hierin ook graag bij je verdere ontwikkeling.
Wat ga je doen?
Als medewerker interne controle beoordeel je de opzet en werking van de AO/IB (Administratieve Organisatie/Interne Beheersing) binnen de vier organisaties en speel je een rol bij de invoering van de nieuwe rechtmatigheidsverantwoording. Je voert interne controles uit bij verschillende bedrijfsprocessen. Je hebt in deze functie regelmatig contact met de accountant en je verzamelt ook documentatie ten behoeve van de accountantscontrole. Je adviseert (pro)actief als je ziet dat er verbeteringen mogelijk zijn en neemt verantwoordelijkheid als het gaat om het doorvoeren van verbeteringen die de accountant adviseert. Ook ben je verantwoordelijk voor het mede opstellen van risicoanalyses voor de processen en het jaarplan interne beheersing. Een leuke en uitdagende functie waar je jezelf verder kan ontwikkelen op het gebied van interne controle!
Je houdt je bezig met:
- Zelfstandig uitvoeren van (verbijzonderde) interne controles, zoals opgenomen in het interne controleplan van onze organisaties. Zo controleer je bijvoorbeeld betaalde facturen steekproefsgewijs op juistheid, volledigheid en tijdigheid.
- Je zorgt voor de vastlegging van de bevindingen en adviezen in controlerapporten, zodat de organisaties en de accountant optimaal gebruik kunnen maken van de uitgevoerde controles. Je bent hierbij ook een aanspreekpunt voor de accountant voor wat betreft jouw uitgevoerde controles en ziet toe op de naleving/implementatie van de aanbevelingen.
- Samen met collega’s vorm en inhoud geven aan de doorontwikkeling van Administratieve Organisatie en Interne Beheersing binnen de vier organisaties.
- Leveren van een bijdrage aan het verbeteren van processen en aan de inrichting en uitvoering van de (verbijzonderde) interne controle. Je adviseert hierover vanuit een onafhankelijke positie, maar met oog voor de diverse belangen. Je analyseert oorzaken van tekortkomingen en doet voorstellen ter verbetering.
- Je ondersteunt de proceseigenaren bij de verbetering en de vastlegging van de processen waarbij het principe van “lean” wordt toegepast.
- Je signaleert belangrijke wijzigingen in wet- en regelgeving en bewaakt mede de implementatie hiervan.
Het wenselijke profiel:
- MBO, relevant vakgebied (BE of vergelijkbaar)
- Je bent integer, nauwkeurig, kwaliteitsgericht en beschikt over een goed analytisch denkvermogen
- Gericht op samenwerking, ook buiten de eigen afdeling
- Beschikt over (basale) financiële kennis en bent een kei met Excel en financiële systemen
- Kennis van de administratieve organisatie is een pré
Arbeidsvoorwaarden:
De brutobeloning per maand bedraagt maximaal € 4052,- per maand (salarispeil schaal 8, CAO SGO januari 2023). Eén en ander afhankelijk van kennis en ervaring. Daarnaast hebben wij net als onze gemeenten uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals opleidingsmogelijkheden, werkgeversbijdrage ziektekostenpremie en een keuzebudget wat je kan besteden aan diverse doeleinden zoals een kilometervergoeding, extra verlofdagen of een fiets.
Enthousiast over de rol van Adviseur verbijzonderde & interne controle?Stuur je CV met een korte motivatiebrief. Zien wij een match in jou? Dan plannen we graag zo snel mogelijk een sollicitatiegesprek met je in. Na een positief 1e gesprek (en mogelijk een tweede), bespreken we graag de arbeidsvoorwaarden met jou. Zo weet je snel waar je aan toe bent.
Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Richard Hijlkema, manager Financiën a.i., via 06-34031397 of per e-mail Richard.Hijlkema@A2samenwerking.nl
Het opvragen van referenties kan onderdeel zijn van de selectieprocedure. Interne kandidaten verdienen de voorkeur.
Let op: terugkoppeling op jouw sollicitatie kan in de spamfolder van je mailbox terechtkomen